Pierwsze wrażenie, jakie strona internetowa wywołuje u użytkownika odwiedzającego witrynę, decyduje o tym, czy pozostanie na niej oraz czy dokona interakcji w jej obrębie. Pośrednio wpływa to również na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, bowiem zachowanie użytkownika może wskazywać, że strona jest wartościowa – co pozytywnie oceniają algorytmy Google. Ponadto pozytywne doświadczenie użytkownika, korzystającego ze strony internetowej może sprawić, że zechce podzielić się linkiem do niej. Liczba i jakość odnośników prowadzących do witryny może natomiast korzystnie wpływać na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.


Czym jest Design UX?

Jest to szereg działań, które polegają na zaprojektowanie doświadczenia użytkownika. Ich celem jest zadbanie o to, aby strona wywoływała pozytywne wrażenia u osób wchodzących na witrynę i poruszających się w jej obrębie. Tworzenie designu zgodnego z zadaniami użytkownika musi odpowiadać na potrzeby odbiorcy i pomagać mu w rozwiązywaniu konkretnych problemów. W procesie tym dużą rolę odgrywa obserwacja zachowań odbiorców i ich analiza.


Na co zwrócić uwagę w projektowaniu designu UX?

Planowanie doświadczeń użytkowników wymaga holistycznego spojrzenia na korzystanie z witryny przez Internautów. Konieczne jest "wejście w ich skórę" i sprawdzenie czy strona internetowa dostarcza im niezbędnych narzędzi, wiadomości, rozwiązań. Dlatego duże znaczenia mają takie elementy jak:

Przygotowanie wartościowego contentu
Wzbogacenie contentu o dopasowane grafiki
Zaprojektowanie intuicyjnej nawigacji na stronie
Zadbanie o spójną szatę graficzną całej witryny
Przemyślane rozmieszczenie elementów na stronie
Umiejętne wprowadzenie reklam na witrynę